پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی کریمی جهرمی

1402-08-04
|
دیدارها

دیدار رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه

حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه به همراه جمعی از مدیران این سازمان با آیت الله العظمی کریمی جهرمی دیدار کردند.

در این دیدار مرجع عالی قدر ضمن ابراز مسرت از اقدامات انجام شده در شوراهای حل اختلاف فرمودند: توضیحاتی که اقایان بیان کردند و حجم پرونده هایی که پس از ورود به دستگاه قضا توسط این شوراها حل و فصل شده، نشان از توفیق خاص شما، همت و پشتکارتان در راستای صلح و سازش بین مردم دارد.

معظم له بر ضرورت توجه به اخلاق و انسانیت و رشد این دو مهم در جان مردم تاکید کرده و فرمودند: اگر در جان مردم انسانیت و از خود گذشتگی ، ترحم به یکدیگر، اخلاق و دوری از جدال را جاری کنیم اکثر این پرونده ها حتی به شوراهای حل اختلاف هم نمیرسد و ما زودتر از آن که با حجم زیادی از دعاوی روبرو ‌شویم مشکلات را حل کرده و به مراد خود زودتر از زمانی که تصور داشتیم میرسیم.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی همراهی رسانه ها با این شورا را مهم دانسته و فرمودند: اگر رسانه ها به اهمیت کار شما و خدمت شما پی ببرند باید بخش از برنامه های خود را به رشد اخلاق و صمیمت و پرهیز از خشونت و نزاع ها اختصاص دهند تا حرکت شما نیز در این مسیر هموارتر گردد.

مرجع عالی قدر در بخش‌پایانی بیانات خود طی سخنان مهمی به اهمیت جلوگیری از دعواهای سیاسی در رده های بالای مسئولان کشور پرداخته و فرمودند:

ایجاد این شوراها برای مردم بسیار خوب و باهمیت است اما از آن مهمتر تشکیل شورایی متشکل از افراد خداترس و صالح و باتقوا است برای آنکه اختلافات مدیران و مسئولان کشور راحل نمایند تا شاهد دعوا، تهمت، دروغ و آبروی یکدیگر رابردن در رسانه ها نباشیم.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی ابراز امیدواری کردند که مدیران کشور با کنار گذاشتن اختلافات، مسیر خدمت به مردم را طی نمایند و فرمودند: مسئولان و مدیران کشور به خاطر خدا و خشنودی دل امام زمان اختلافات را رها کنند و تمام توان خود را  جهت رفع مشکلات مردم به کار بندند همانگونه که سیره ی امامان شیعه و پس از آنها سیره علمای بلاد این بود که سختی را به جان میخریدند تا دردی از مشکلات مردم را حل نمایند.

پیش از آغاز بیانات مرجع عالی قدر، حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گزارشی از اقدامات انجام شده در مجموعه ی شوراهای کشور را به محضر معظم له ارائه داد.

 

گزارش تصویری